Sex med bandet?!

Hade en lätt surrealistisk diskussion med mina barn och en av deras kompisar igår. Som belöning för att de hade skurat toaletterna bjöd jag dem på lunch, och när vi satt där på sushibaren så började vi diskutera konserten som jag ska gå på med en kompis på lördag. Sist jag hade ståplatsbiljett till en konsert var nog 1986 i Montreux, vi såg Huey Lewis and the news, det var kul, men jag känner mig lite ringrostig. Jag frågade alltså den tonåriga expertisen vad jag skulle ha på mig.
-Det beror på, sa dottern, tänker du ha sex med bandet?
Hm, måste vara ett tecken på att jag börjar bli medelålders eftersom tanken inte ens hade slagit mig.
-Tror inte det, sa jag, jag tror er pappa skulle kunna bli lite purken då.
-Ja då spelar det ingen roll vad du har på dig, sa kompisen.
-Just det, sa dottern, tänk bara på att ha bekväma skor.
-Och en tröja som du kan ta av dig om det blir varmt, sa kompisen.
-Sitter ni här och talar om för mig att jag ska klä mig förståndigt! hojtade jag. Ni är väl inte min mamma heller!
-En kompis till mig blev erbjuden att ha sex med bandet, sa kompisen.
-Fråga henne vad hon hade på sig, förslog sonen, så kan du ju ha något liknande.
Jag minns inte riktigt vad jag hade på mig sist, där i Montreux alltså, men jag minns tydligt att jag inte hade sex med Huey Lewis. Däremot blev jag erbjuden allt möjligt av några glada italienare innan konserten, men jag tackade nej, och de blev inte alls ledsna för det.
Ska i alla fall bli kul på lördag. Känner inte riktigt till bandet, Keane, men min kompis sa att de var jättebra, så jag tror på henne. Men jag måste nog börja träna på att få till mina sotiga ögon innan dess. Var inne på Kicks och fick lite tips och råd, men jag är inte proffs än, tyvärr. Dottern fixade det på första försöket. Typiskt!
Happy wednesday!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0