Jag cyklar runt i världen...

Bilen är på verkstan sen en vecka tillbaka och jag cyklar och cyklar. Ibland åker jag buss. Det är inte kul. Det är ganska kul att cykla när det inte regnar. Dessutom är det nyttigt och bra för miljön. Idag insåg jag att jag är en nyckelperson på mitt jobb, för när jag äntligen hade plöjt igenom högen av matteböcker och skulle cykla hem, så hittade jag inte min cykelnyckel. Högst irriterande! Det tog mig nästan en halvtimme att leta igenom portföljen, där jag var säker på att jag hade slängt nyckeln i morse. Jag passade på att slänga några gamla kvitton, ett antal godispapper och en halstablett som legat där sen jul förra året. Dessutom hittade jag ett trepack med golfbollar. Vad gjorde de i min portfölj, undrar ni. Det undrar jag också. Jag spelar ju inte ens golf...Ett äkta mysterium. Kanske hade jag tänkt använda dem i ett experiment av något slag. Nåja, de fick ligga kvar, i samma ficka som läppstiftet som jag bara använder när det är skolfotografering. Ingen nyckel. Jag hörde mig för med städaren som just passerade. Han svarade något kryptiskt, han pratar nämligen inte särskilt bra svenska. Han använder många ord och uttryck som jag aldrig hört förut. Mina favoriter är: "Glad Majborg!" och "Grattis vår!". Störtade in till vaktis för att kolla om han fått in något upphittat. Han har ganska stökigt inne hos sig, jag fick rota runt en del innan jag hittade lådan med upphittade saker, men där låg inte min nyckel. Började få lätt panik! Längtade hem! Fredag eftermiddag finns det roligare saker att göra än att flänga runt på en skola som bara blir tommare och ödsligare för var minut som går. Så jag ringde hem. Bara sonen var hemma, och jag bad honom leta upp reservnyckeln, som jag själv inte hade en aning om var den var, och kasta sig upp på moppen. Han var lindrigt sugen på det. Han hittade iaf inte nyckeln. Jag började följa mina egna spår tillbaka. Till slut hamnade jag inne hos vaktis igen. Kollade luckan där man kan pilla in saker som man vill att han ska ta tag i. Där hade min nyckel fastnat! Lycka! Jag pillade loss nyckeln och cyklade hem snabbare än någon hade kunnat säga "ett stort glas chardonnay". Sonen tittade upp från tangentbordet när jag kom hem och frågade vad vi skulle ha till middag. Han hade nog glömt alltihop tror jag. Sen blev det bara han och jag till middagen. Han började förhöra mig om vad jag skulle säga om han berättade att han var kär i någon som var svart. Jag trodde inte att jag skulle tycka något särskilt om det, bara hon var trevlig. "Tänk om det var en kille då?" undrade han. Då frågade jag honom vad han skulle tycka om att jag förstorade brösten, men då blev han helt hysterisk, och tyckte att det skulle vara jättehemskt! "Tänk dig själv när du blir gammal, typ femti år, det kommer se helt hemskt ut!" Undrar just vem som är mest inskränkt? Happy friday!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Var gärna med och tävla i min nya enkla bloggtävling!

Du har inget att förlora :D

Här hittar du tävlingen:

http://jucismacker.blogg.se/2008/september/vinn-kuvertvaska.html#comment



Ha en fortsatt fin dag!



MVH Jozzan på http://jucismacker.blogg.se

2008-10-10 @ 18:42:43
Postat av: "Dottern"

Haha han frågade mig nästan samma sak faktiskt :P. Fast han frågade "hur skulle du reagera om Niklas var otrogen med en svart kvinna?" Jag skrattade och sa att det ALDRIG skulle hända. Sen frågade han om det skulle vara med en man. Mitt svar var, hur skulle pappa reagera om du hade sex med en svart man. Hans svar: oj...

2008-10-10 @ 21:26:05
Postat av: Alina

Hejhopp! kikar in:) ha en trevlig fredagkväll!

2008-10-10 @ 21:27:22
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Bliip

Den där Anton alltså... :-P Jag gillar kommentaren av Frida! hur skulle pappa reagera.... hehe det var den bästa! hälsa Frida det! kram

2008-10-12 @ 14:40:51
URL: http://www.nogg.se/bliip

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0