låååååångsamt...

Idag är det en dag när allting går väldigt, väldigt långsamt. Himlen är grå och tung, och det är jag också. Men det gör ingenting. Allt jag behöver göra idag är att lösa melodikrysset och göra pepparkaksdeg. Om jag orkar ska jag också plocka fram lite adventsprylar och ta en promenad, men sen får det räcka. Den här veckan har varit riktigt tuff, och nästa blir antagligen ännu värre, därför är jag värd en låååååångsam dag.
Var och handlade häromdagen och då fick jag provsmaka en ny sorts juice. Färskpressad gomorronjuice, den var supergod, men fasen så dyr. Men jag unnade mig faktiskt ett paket, och tog ett glas till frukost. Urgott! Lite lyx kan man väl få ha en lördag.
Hela natten har jag tillbringat i USA tillsammans med mina jobbarkompisar. Märklig dröm, vi skulle åka till New York, men jag och en kollega råkade hamna i Kalifornien i stället, men det var inga problem, vi bestämde oss bara för att hyra en bil och ge oss iväg, fast jag hade en gnagande misstanke om att det var en bit att åka.
I veckan har jag jobbat en del med de små barnen, på sexårs och i ettan. Det är alltid lika tröttande samtidigt som det är livgivande. Vi skulle spela ett spel där man övade på bokstäverna. En pojke var mycket misstänksam. "Om det är något man ska lära sig något av så vill jag inte vara med!"  Jag lyckades övertala honom att prova. Han skrattade högt nästan hela tiden. När vi var klara skuttade han glatt iväg, medan han berättade för sina kompisar att det hade varit ganska ok. "Det var bara synd att man lärde sig bokstäver, men annars var det kul!" Ibland vore det kul att få glutta in i framtiden för att se vad det kommer att bli av vissa ungar. Men man kan ju misstänka att de där som gör motstånd mot allt hela tiden kommer att få en lite knöggligare väg än alla andra. Men det blir väl folk av dem också, tror jag.
Happy saturday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0