En käck idé...

Skulle precis börja mina utvecklingssamtal när brorsan sms:ar och undrar om jag kan passa Madicken och Lisabeth medan de går och ser nya Bond-filmen. Visst, kul idé, tänker jag. De dök upp och var jätteglada, ville ha tårta, spela Ali Babas kamel, se på Micke och Molle och rita. Allt samtidigt. Sen skulle de spela piano, båda tjejerna på en gång, men då blev det så mycket nyps och dra i håret att jag fick lov att införa regeln: En spelar diskant och en spelar bas. Sen stängde de av huvudströmbrytaren till datorn så sonen blev offline i flera minuter. Jag fick för mig att Lisabeth kanske var trött och ville sova, men nejdå. Hon var hur pigg som helst. Då satte jag tjejerna vid pianot igen och försökte läsa min nya bok som jag fick igår. Det gick sådär, jag tror jag måste läsa om de första kapitlen, för jag fattade inte så mycket, och så blev jag avbruten ganska ofta. Sen satte vi oss ner och ägnade en stund åt det skojiga spelet Ali Babas kamel. Man ska lägga en kamel ner, och sen ska man försöka packa på den så mycket som möjligt innan den plötsligt reser sig upp och allting far iväg. Lika hysteriskt kul varenda gång.
Plötsligt blir Lisabeth alldeles tyst och bara stirrar på mig.
-Hungrig! utbrister hon sedan.
-Är du hungrig? säger jag, vad vill du då ha?
-Kakor!
-Nej, kakor har vi inga, svarar jag.
-Tatis! testar hon då.
Som tur är kommer då brorsan. Jag hade ingen större lust att ställa mig och koka potatis, och vid det laget hade hon säkert ändrat sig också.
Sen var det dags för dem att åka hem, och tystnaden lägrar sig över huset.
Happy thursday!

Kommentarer
Postat av: Annica

det är härligt när dom kommer men lika härligt när dom åker???? det var en kul föreläsning, ann granberg berättade om sagostunder för små barn med rekvisita osv... otroligt inspirerade!!! imorgon blir det pojken och hans ulliga får i 3D! :D

2008-11-20 @ 21:48:00
URL: http://www.nogg.se/bliip

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0